Toimitus- & Palautusehdot

TOIMITUSEHDOT JA OHJEET

Toimitusehdot lyhyesti:

1. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla ehdottomasti myyntikuntoisia.

2. Tuotetta, jota löytyy varastosta on toimitusaika 1 – 2 arkipäivää. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, toimitusaika noin kaksiviikkoa.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Mykoru® -verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse osoitteeseen: mykoruinfo (at) gmail.com tai puhelimitse numeroon +358-445-571 143 (Ma-la 9-17 )

4.Mykoru® ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Mykoru® verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Mykoru® -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

5. Mykoru® Verkkokauppassa myytyjen tuotteiden käyttö on käyttäjän vastuulla. Emme ota vastuuta käytön aiheuttamista vahingoista.

6. Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen.Lue tietosuojaseloste tästä

Tarkemmat toimitusehdot:

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa:
a) kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite sekä postiosoite. Suosittelemme myös puhelinnumeroa
b) yritysasiakkaana ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero tai puhelinnumerot.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitussehtoihin, jotka koskevat toimituksia.

1.3 Verkkokauppamme asiakasrekisteri on luottamuksellinen, eikä siitä luovuteta tietoja kolmannelle osapuolelle.

1.4 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Verkkokauppamme yhteystiedot löytyvät verkkokauppamme ”Yhteystiedot” -sivulta.

1.5 Tilauksen peruminen tai siihen muutosten tekeminen on tehtävä mahdollisimman nopeasti tilauksen jälkeen. Pidätämme oikeuden veloittaa lunastamattomista paketeista aiheutuneet kulut (25 euroa).

1.6 Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti lähettämällä tilausvahvistuksen asiakkaan sähköpostiin.

1.7 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä – esim. valmistusajasta johtuen.

1.8 Verkkokaupan vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9 Kaikki verkkokaupassamme myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme tai paketin sisältöön myymälässä.

1.10 Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa myyjä voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.11 Olemme vastuussa valmistamiemme korujen sivuilla olevista tiedoista.

1.12 Kaikkien tilaajien tulee olla 18-vuotta täyttäneitä. Hyväksymällä nämä ehdot asiakas vakuuttaa olevansa 18 vuotta täyttänyt.

2. Hinnat

2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron ja postituskulut.

2.2 Tilaukset puhelimitse, postitse, sekä sähköpostitse toimitetaan ja maksetaan postiennakkolla tai tilisiirtona ennen tilauksen toimitusta. Netistä tilaukset voi kätevästi maksaa lähes kaikilla markkinoilla olevilla maksutavoilla.

2.3 Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.

2.4 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Mikäli hinta on laskenut, toimitamme automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla. Jos tuotteen hinta laskee, asiakkaan ei tarvitse peruuttaa tilausta ja tehdä uutta tilausta.

3. Toimitus

3.1 Lähetämme tuotteet asiakkaalle tilauksesta viimeistään seuraavan viikon maanantaina. Joillakin tuotteilla voi olla pidempi toimitusaika riippuen valmistusajasta, yleensä maksimissaan 2 viikkoa. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa kirjeet/paketit yleensä 1-3 päivässä perille. Ilmoitamme mahdollisista viivästyneistä tilauksista. Emme ole vastuussa tilanteissa, jossa posti siirtää paketin noudettavaksi jostain muusta toimipisteestä. Tilanne voi syntyä esimerkiksi pakettiautomaatin ollessa täynnä tai sesonkiaikoina.

3.2 Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero. Emme lunasta postiennakkopaketteja missään olosuhteissa.

3.3 Mikäli tilauksessa on tuotteita, jotka ovat valmistusvaiheessa ja tulossa varastoomme, tilaus lähetetään kun kaikki tuotteet ovat saapuneet.

Tarkemmat palautusehdot

4. Palautusoikeus ja palauttaminen

4.1 Asiakkaalla on Suomen lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus ilman erillistä syytä. Palautuslomakkeen ja ohjeet voit tulostaa tästä.

4.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tai postin toimituksessa rikkoutuneita tuotteita.

Rajoitukset kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:
Palautettava tuote pitää olla siinä kunnossa missä se oli asiakkaalle saapuessa. Huolehdi siis että pidät tuotteen siinä kunnossa, kun se sinulle saapui.

4.3 Postimyynnin palautusoikeus.
Mikäli tuote on viallinen se vaihdetaan uuteen. Epävarmoissa tilanteissa soita meille ensin turhien kulujen välttämiseksi.

4.4 Palauttaminen on sinulle maksutonta, kunhan vain toimit palautusilmoituksesi jälkeen sähköpostissa tulleiden ohjeiden mukaisesti. Ohjeet palautuksen tekemiseen saat tehtyäsi ilmoituksen palautuksesta. 

4.5 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai postitse toimitettu tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. 

4.6 Tuotepalautuksesi käsitellään nopeasti ja ketterästi kun seuraavat asiat ovat kunnossa: 

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä 
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä. 
c) Mukana selvitys palautuksen syystä ja/tai vian laadusta. 
d) Mukana nimesi, osoitteesi, puhelin- numerosi ja tilinumero johon voimme palauttaa rahasi.
e) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
f) Tuotteet lähetetään aina sähköpostissa saatujen ohjeiden mukaisesti

Muista pyytää Postista kuitti palautuksestasi. Tällöin palautuslähetyksesi on mahdollisen katoamistapauksen sattuessa Postin vastuulla. HUOM! Ilman kuittia emme voi ottaa vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta. Emme maksa postikuluja muulla tavoin kuin asiakaspalautuksena sähköpostitse saadulla osoitteella lähetetyistä palautuksista.

HUOM! Palautuksissa pitää olla yllä luetellut dokumentit tai tiedot mukana. Emme käsittele puutteellisia palautuksia ennen, kuin kyseiset tiedot ovat vastaanotettu.

4.8 Aiheettomista tai puutteellisilla tiedoilla tehdyistä palautuksista aiheutuu meille suunnattomasti vaivaa ja asian käsittelyt saattaa kestää, joten ole kiltti ja huolehdi että kaikki tarpeellinen materiaali on mukana. Noutamaton tilaus ei ole palautus, noutamattomista tilauksista peritään 25 euron käsittelymaksu. 

4.9 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

4.10 Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut joutuu asiakas maksamaan itse.

4.11 Vaihto toiseen tuotteeseen, tapahtuu aina siten että maksamme palauttamastasi tuotteesta rahasi takaisin ja voit tehdä uuden tilauksen vaihtoehtoisesta tuotteesta. Voit siis tilata toisen jo ennen kuin palautuksesi on käsitelty ja rahat palautuvat tillillesi kun palautuksesi käsitellään.

4.12 SMARTPOST PALAUTUKSET

SmartPOST-palautus

Postin SMARTPOST automaatin kautta palauttaminen on helppoa.

Noudata seuraavia vaiheita, jotta vaihto tätä kautta toimii kitkattomasti:

  • Säilytä saamasi SmartPOST-automaattikoodi, jonka Posti lähettää suoraan puhelimeesi. Koodi on siis tämä samainen numerosarja, jolla alunperin noudat tilauksesi ja avaat SmartPOST-lokeron. On erittäin tärkeää, että säilytät numeron, sillä vain sen avulla saat palautuksesi tehtyä ehlposti ja nopeasti.
  • Käytä mieluusti samaa pakettia, jossa tilaus sinulle toimitettiin.
  • Pakkaa vaihto/palautus huolellisesti. Alkuperäinen pakettikortti on hyvä jättää näkyviin.
  • Voit palauttaa paketin minkä tahansa toiminnassa olevan Itellan SmartPOST-automaatin kautta.
  • Valitse automaatista ”Palauta paketti”.
  • Näppäile alkuperäinen lokerokoodisi
  • Säilytä kuitti
     

5. Vialliset tuotteet

5.0 Vialliset tuotteen vaihdetaan aina toimivaan tuotteeseen.

5.1 Pikaisen käsittelyn varmistamiseksi pyydämme sinulta nämä asiat:

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Mukana selvitys vian laadusta.
d) Mukana nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi.

5.2 Emme vastaa turhista palautuksista. Epävarma? Ota asiakaspalveluumme yhteyttä.