Sopimusehdot

Tervetuloa ostoksille Mykoru:n verkkokauppaan!

Yleiset ehdot
Nämä ehdot ovat Mykorun verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Mykoru:n ja asiakkaan välillä.

Mykorun verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat 16 vuotta täyttäneet kuluttaja-asiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksessa täytyy olla huoltajan suostumus.

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaajan on tilauksen yhteydessä ilmoitettava nimi, osoite, henkilötunnus muilla maksutavoilla maksettaessa kuin verkkopankki ja korttimaksut, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.

Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tilausten noutoilmoitukset lähetetään tilaajan/vastaanottajan matkapuhelinnumeroon tekstiviestinä.

Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä (”asiakas”) sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot vahvistamalla

Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Mykorun verkkokaupasta.


Verkkokaupassa asiointi
Asiakas voi tilata Mykorun verkkokaupassa tuotteita sekä rekisteröityneenä asiakkaana että ilman rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana, hänen on annettava tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Täyttämällä tietoja kassalla käyttäjä hyväksyy ehdot. Painamalla ”Osta”-painiketta käyttäjä hyväksyy kaupan käyttöehdot ja on tietoinen tietosuojakäytänteistä.

Rekisteröitynyt asiakas saa sähköpostiinsa rekisteröintivahvistusta koskevan viestin, jossa näkyy asiakkaan valitsema, Mykorun verkkokauppaan kirjautumisen mahdollistava käyttäjätunnus. Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite, johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat tilausvahvistus ja toimitusvahvistus.

Mykorun verkkokaupan tarjoukset eivät ole jälleenmyyjille.

Verkkokauppatuotteiden hinnat
Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Mykorun myymälän hinta saattaa poiketa verkkokaupan hinnasta.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Toimitusmaksut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Tarkemmat tiedot toimitustavoista ja -kuluista esitellään Mykorun verkkokaupan verkkosivuilla kohdassa ”Toimitusehdot”.

Mykorun verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Mykorulla on oikeus tarkistaa asiakkaan saamia alennuksia verkkokauppaostoksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita.

Mykoru pyrkii esittämään kaikki hinnat verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Mykorua.

Verkkokauppatuotteiden saatavuus
Mykoru tarjoaa verkkokaupassaan monipuolisen valikoiman tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Mykoru ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Muilta osin kuin että maksimissaan korujen valmistukseen menee 2 viikkoa aikaa. Osa tuotteista on sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaan kuuluvat tuotteet voivat loppua varastolta esimerkiksi tuotannollisista syistä.

Mykoru pyrkii pitämään verkkokaupassaan oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.

Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut varastolta kesken tilausprosessin, ilmoitetaan mahdollisimman pian asiakkaalle. Asiakkaalle suoritetaan hyvitys toimittamattoman tuotteen osalta. Mykoru ei toimita tuotteita jälkilähetyksinä.

Tilausvahvistus
Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse ensin tilausilmoitus ja myöhemmin tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot.

Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Mykorun verkkokauppaan rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Mykoru pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

Toimitustavat ja toimitusmaksut
Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina joko asiakkaalle myymälästä tai Postin toimipisteeseen asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella tai erillisellä kuljetuksella.

Mykoru pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle noin 2–5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Riippuen valitusta toimitustavasta.

Mykoru ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Mykorun verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.

Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä eriteltävät toimitusmaksut jokaisesta tilauksesta. Toimitusmaksun suuruuteen vaikuttavat tilauksen arvo, tuotteen koko ja paino sekä valittu toimitustapa. Tarkemmat tiedot toimitustavoista ja -kuluista esitellään Mykorun verkkokaupan verkkosivuilla kohdassa ”Toimitusehdot”.

Maksaminen
Tuotteet ja niiden toimittamisesta aiheutuneet maksut maksetaan verkkokauppatilauksen yhteydessä tilisiirtona tai verkkomaksuna tililtä, luottokortilta tai Mykorun yhteistyökumppanin myöntämillä maksutavoilla, joita ovat Klarna Lasku, Klarna Tili ja Klarna Yrityslasku.

Seuraavilla maksutavoilla voi maksaa tulevaisuudessa Mykorun verkkokaupassa: OP, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro.



14 päivän palautusoikeus verkkokaupassa
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Asiakkaan tulee palauttaa tuote Mykorun myymälään tai postittaa asiakaspalautuksena Mykorulle. Mykoru ei vastaanota postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Tarkemmat palautusohjeet löydät verkkosivuiltamme https://mykoru.fi/palautusehdot.

Mykoru ei peri palautuskuluja. Mykoru hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut tuotepalautuksen tai asiakas on palautuskuitilla osoittanut palauttaneensa tuotteen. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Jos tuotteet on tilattu laskulla tai osamaksulla, saapuvan laskun voi hävittää. Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.

Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot
Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Jos asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä Mykorun verkkokaupan asiakaspalveluun tai Mykorun-myymälään.

Takuuasiat
Kaikilla Mykorun myymillä tuotteilla on lakisääteinen virhevastuu. Osalla tuotteista on myös vaihtotakuu ja Mykorulla valmistajana takuu, sekä yleinen käyttötakuu. Takuu kattaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme kääntymään myymälöidemme puoleen tai ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, sähköpostitse, Facebookin yksityisviestitse tai verkkosivujemme palautelomakkeen kautta. Asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot löydät verkkosivultamme mykoru.fi/asiakaspalvelu.

Toimintaohje vaihto- ja käyttötakuuasioissa lyhyesti:

  • Jos olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme. Jos tilasit tuotteen verkkokaupastamme, voit vaihtoehtoisesti postittaa sen Mykorulle.
  • Liitä mukaan yhteystietosi sekä mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely. Tilauserittelyn voit tulostaa myös kirjautumalla omiin tietoihisi Mykorun verkkokaupassa, jos tilasit tuotteet verkkokaupastamme. Postipalautuksessa osoitteemme on Mykoru verkkokauppa, Mäkelänkatu 58, 00510 HELSINKI. Jos käytät lähetät tuotteen postitse, pakkaa se huolellisesti, jotta se kestää kuljetuksen aiheuttaman rasituksen.
  • Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Tarkastuksen jälkeen:
    • vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen tuotteeseen, jos tuote kuuluu myymälän valikoimaan. Myös Mykorun verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden tuotteen, jos tuotetta on verkkokaupassa saatavilla. Toimitus myymälään tai postitse on asiakkaalle veloitukseton.
    • jos tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena käyttämällesi maksutavalle.
    • jos tuote havaitaan rikkoutuneeksi vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa, mutta kuitenkin niin, että mahdolliset tarkastuskulut sekä logistiikka- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta.

Henkilötietojen käsittely
Käsittelemme asiakastietojasi luottamuksellisesti. Tarkan kuvauksen asiakastietojen käsittelystä löydät Mykorun rekisteriselosteesta.

Emme välitä tilaustietoja ulkopuolisille toimijoille verkkokauppatilausten yhteydessä ja tässäkin tapauksessa tietojesi käsittelyä ohjaa sopimuksemme Mykorun sekä palveluntarjoajien kanssa.

Evästeet
Verkkosivustomme käyttää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Tietojen avulla voimme tarjota juuri sinulle suunnattuja tarjouksia, tuotenostoja ja sisältöjä. Emme kuitenkaan pysty yhdistämään näitä tietoja suoraan sinuun, jos selailet sivustolla verkkokauppaamme kirjautumattomana käyttäjänä.

Kaikkia tietoja käsitellään ja säilytetään EU-tietosuojadirektiivin sekä 25.5.2018 alkaen voimaanastuvan EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Näin ollen sinulta keräämiämme henkilötietoja säilytetään vain Euroopan talousalueella (“ETA”), ja tiedotamme sinua asianmukaisesti, jos tietoja siirretään muualle. Meitä myös koskee velvollisuus ilmoittaa tietosuojaloukkauksista. Säilytämme tietoja viisi (5) vuotta.

Voit olla hyväksymättä evästeitä. Ota kuitenkin huomioon, että evästeiden estäminen saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiisi käyttää verkkosivustoamme. Voit hallita itse evästeitä selaimesi asetuksista tai muuttaa selainasetuksista istuntosi salaiseksi.

Mykorun verkkokaupassa maksamisen turvallisuus
Mykorun verkkokaupassa maksaminen tapahtuu aina salatussa SSL-yhteydessä, joka suojaa Internet-yhteyden asiakkaan tietokoneen ja kaupan välillä.

Salauksen merkiksi selainikkunan alapalkissa on suljetun lukon kuva. Kaksoisklikkaamalla lukkoa voit tarkastaa, että sivu kuuluu käyttämällesi pankille. Jossain tapauksissa yhteys voi olla suojattu, vaikka suljetun lukon kuva ei näkyisikään. Asian voi tarkistaa viemällä kursorin sivulle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta:

Maksaessasi Mykorun verkkokaupassa Master Card- tai Visa-luottokortilla järjestelmä ohjaa tekemään varmennuksen. Maksussa voidaan käyttää myös Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtuman turvallisuuden varmistamiseksi, jos nämä ominaisuudet kuuluvat maksukorttiisi.

Maksuvarmennus suoritetaan omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai tätä varten olemassa olevalla salasanalla.

Verkkomaksupalveluun siirryttäessä kannattaa varmistaa, että Internet-osoite alkaa osoiterivillä muodossa ”https://”. Tämä tarkoittaa, että yhteys on suojattu. ”Http://”-alkuinen verkko-osoite ei ole suojattu.

Asiakasturvallisuuden vuoksi Mykorun verkkokauppa ei tallenna maksukortin korttinumeroa missään vaiheessa minimoidakseen ulkopuolisen väärinkäytön mahdollisuuden. Maksupalvelut on aina suojattu SSL-salaustekniikalla.

Käyttämäni laite on yhteiskäytössä
Jos käytät verkkosivustoamme tai -kauppaamme yhteiskäytössä olevalla laitteella (esimerkiksi kirjastossa tai muussa julkisessa tilassa), suosittelemme sinua tyhjentämään tyhjentää laitteen välimuistin ja sivuhistorian sen jälkeen, kun olet asioinut verkkokaupassamme. Välimuistin tyhjentämisen jälkeen sinun kannattaa sulkea käyttämäsi verkkoselain.

Ylivoimainen este, Force majeure -tilanteet
Mykoru ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Mykorun vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Mykoru noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin nopeasti, kuin se on kuvatunlaisessa tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako asiakas yhä vastaanottaa tilauksen

Lainsäädäntö ja riita-asiat
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat mahdolliset erimielisyydet. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus osoittaa tästä sopimuksesta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakkaan tulee ottaa yhteys ennen käsittelyä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvasta riidasta johtuen asiakas voi nostaa kanteen Mykorua vastaan Mykorun kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiakas voi viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.

Yhteystiedot
Jäikö jokin asia askarruttamaan? Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään!

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, sähköpostitse, Facebookin yksityisviestillä tai palautelomakkeen kautta. Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät osoitteesta mykoru.fi/asiakaspalvelu. Tervetuloa ostoksille Mykoru:n verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Mykorun verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Mykoru:n ja asiakkaan välillä.

Shopping Cart
Vieritä ylös