Palautusehdot

Yleiset palautusehdot

1. Palautusoikeus ja palauttaminen

1.1 Asiakkaalla on Suomen lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus ilman erillistä syytä. Palautuslomakkeen ja ohjeet voit tulostaa tästä.
1.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tai postin toimituksessa rikkoutuneita tuotteita.

Rajoitukset kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:
Palautettava tuote pitää olla siinä kunnossa missä se oli asiakkaalle saapuessa. Huolehdi siis että pidät tuotteen siinä kunnossa, kun se sinulle saapui.

1.3 Postimyynnin palautusoikeus
Mikäli tuote on viallinen se vaihdetaan uuteen. Epävarmoissa tilanteissa soita meille ensin turhien kulujen välttämiseksi.

1.4 Palauttaminen on sinulle maksutonta, kunhan vain toimit palautusilmoituksesi jälkeen sähköpostissa tulleiden ohjeiden mukaisesti. Ohjeet palautuksen tekemiseen saat tehtyäsi ilmoituksen palautuksesta.

1.5 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai postitse toimitettu tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. 

1.6 Tuotepalautuksesi käsitellään nopeasti ja ketterästi kun seuraavat asiat ovat kunnossa:

  • Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä 
  • Mukana kopio kuitista/lähetteestä. 
  • Mukana selvitys palautuksen syystä ja/tai vian laadusta. 
  • Mukana nimesi, osoitteesi, puhelin- numerosi ja tilinumero johon voimme palauttaa rahasi.
  • Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
  • Tuotteet lähetetään aina sähköpostissa saatujen ohjeiden mukaisesti

Muista pyytää Postista kuitti palautuksestasi. Tällöin palautuslähetyksesi on mahdollisen katoamistapauksen sattuessa Postin vastuulla. HUOM! Ilman kuittia emme voi ottaa vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta. Emme maksa postikuluja muulla tavoin kuin asiakaspalautuksena sähköpostitse saadulla osoitteella lähetetyistä palautuksista.

HUOM! Palautuksissa pitää olla yllä luetellut dokumentit tai tiedot mukana. Emme käsittele puutteellisia palautuksia ennen, kuin kyseiset tiedot ovat vastaanotettu.

1.7 Aiheettomista tai puutteellisilla tiedoilla tehdyistä palautuksista aiheutuu meille suunnattomasti vaivaa ja asian käsittelyt saattaa kestää, joten ole kiltti ja huolehdi että kaikki tarpeellinen materiaali on mukana. Noutamaton tilaus ei ole palautus, noutamattomista tilauksista peritään 25 euron käsittelymaksu. 

1.8 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

1.9 Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut asiakas joutuu maksamaan itse.

2. SMARTPOST PALAUTUKSET

SmartPOST-palautus
Postin SMARTPOST automaatin kautta palauttaminen on helppoa.

Noudata seuraavia vaiheita, jotta vaihto tätä kautta toimii kitkattomasti:
Säilytä saamasi SmartPOST-automaattikoodi, jonka Posti lähettää suoraan puhelimeesi. Koodi on siis tämä samainen numerosarja, jolla alunperin noudat tilauksesi ja avaat SmartPOST-lokeron. On erittäin tärkeää, että säilytät numeron, sillä vain sen avulla saat palautuksesi tehtyä ehlposti ja nopeasti.
Käytä mieluusti samaa pakettia, jossa tilaus sinulle toimitettiin.
Pakkaa vaihto/palautus huolellisesti. Alkuperäinen pakettikortti on hyvä jättää näkyviin.
Voit palauttaa paketin minkä tahansa toiminnassa olevan Itellan SmartPOST-automaatin kautta.
Valitse automaatista ”Palauta paketti”.
Näppäile alkuperäinen lokerokoodisi
Säilytä kuitti

3. Vialliset tuotteet

3.1 Vialliset tuotteen vaihdetaan aina toimivaan tuotteeseen.

3.2 Pikaisen käsittelyn varmistamiseksi pyydämme sinulta nämä asiat:
a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Mukana selvitys vian laadusta.
d) Mukana nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi.

3.3 Emme vastaa turhista palautuksista. Epävarma? Ota asiakaspalveluumme yhteyttä.

Shopping Cart
Vieritä ylös